Firma Rehberi Kataloğu
Online Katalog | Ana Sayfam Yap | Favorilerime Ekle | Tavsiye Et | Şirketimi Ekle | Sıkça Sorulan Sorular | İletişim
ÜYE GİRİŞİ ÜYELİK
SON KATILAN FİRMALAR
FLORAKİM KİMYA TEMİZLİK ÜRÜNLERİ
SAPHİR HOTEL
ADMİN HABER
ADMİN2

ENTA, MARKALARIYLA LÜKS OTELLERİN TERCİHİ

| İstanbul | 02.08.2016 11:23:46 |
Otel ve hastane ekipmanları konusunda sektörün önde gelen firmaları arasında yer alan Enta, temsilciliğini yürüttüğü Alman Dometic ve Aliseo’nun kaliteli ve şık ürünleriyle otel odaları ve banyolarında fark yaratıyor. Lüks otel zincirlerinin vazgeçilmezi olan ürünleriyle Enta, yurtiçinde olduğu gibi yurtdışında da önemli projelere imza atıyor.



30 yıldır sektörün içinde olan Nazım Çınar’ın 2000 yılında kurduğu Enta AŞ, bugün otel ve hastane ekipmanları deyince akla ilk gelen firmalar arasında yer alıyor. Enta, dünyada minibarı ilk bulan ve halen bu alanda dünyanın en iyi ürünlerini sunan Alman Dometic markasının Türkiye, Türki Cumhuriyetler ve Kıbrıs temsilciliğini yürütüyor. Enta’nın bir diğer markası da yine otel odası ve banyosu ekipmanları alanında dünyada iddialı markalardan biri Aliseo… Lüks otel zincirlerinin yıllardır vazgeçemediği kaliteli ürünleri Türkiye’de sektörle buluşturan Enta’nın çalışmalarını ve ürünlerini firma sahibi Nazım Çınar ile konuştuk.

Enta’nın kuruluş sürecini anlatır mısınız öncelikle, sektöre nasıl giriş yaptınız?
1986 yılında dört arkadaş bir şirket kurarak Türkiye’de ilk defa Electrolux Profesyonel ürünlerinin temsilciliğini aldık. Electrolux’ün profesyonel mutfak, profesyonel çamaşırhane, minibar, minikasa vb. ürünlerinin otellere satış ve pazarlamasını yaptık. Turgut Özal dönemiydi, turizm sektörü hızlı büyüyordu, biz de hızlı bir şekilde büyümeye başladık. Bu büyüme sürecinde Electrolux şirketimizi satın aldı ve ben de Electrolux bünyesinde profesyonel olarak çalışmaya başladım. 2000’li yıllarda emekli oldum ve ayrıldım. Sonrasında Electrolux’ün otel ekipmanlarının bir bölümünün satış ve pazarlamasını bize verdiler. Enta AŞ’yi endüstriyel taahhüt ürünleri adı altında kurdurttular bana. Dometic diye bir markaları vardı, o markayı Avrupa’ya taşıyarak, 23 fabrikayı Dometic markasının altına bağladılar ve yeni bir marka yapılanması haline getirdiler. Türkiye’de de yine bizim Dometic’i kurup genişletmemizi talep ettiler.

Enta olarak bugünkü çalışmalarınızdan biraz bahseder misiniz?
Otel ve hastane ekipmanlarının satış ve pazarlamasını yapıyoruz. Dometic markasının Türkiye, Türki Cumhuriyetler ve Kıbrıs genel temsilciliğini yürütüyoruz. Aliseo da bir Alman firması, onların da temsilciliğini yapmaktayız. Ağırlıklı olarak üst segmente hitap eden, üst sınıf ürünler sunuyoruz. Dünya çapında zincir oteller, yine zincir sağlık gruplarına hitap ediyoruz. Çok kaliteli ve fiyat olarak da pahalı ürünler. 30 yılı aşkın bir süredir bu işi yapıyoruz. Tabii bunu yapabilmeniz için 60’a yakın servisiniz olmanız lazım. Yedi bölgede TSE’den aldığınız servis belgelerini her yıl güncelliyoruz. Sektörel olarak pazarda belirleyici oyuncularından biriyiz firma olarak. Bayi satışımız yok, proje bazlı çalışıyoruz.

Proje çalışmalarınızı nasıl yürütüyorsunuz, biraz açar mısınız?
Çalışmalarımızın yüzde 99’u projeler üzerinden yürüyor. İster otel ister hastane olsun, siz teorik olarak “Yatırımı yapacağım” dediğinizde, biz tesis için gereken teklifleri hazırlıyoruz. Örneğin, 400 odalı bir otelse, 400’er adet minibar, kasa, ütü tahtası, kettle vb. bu alanda gerekli ne varsa hepsi planlanıp hazırlanıyor. Proformalarını fotoğraflarıyla birlikte hazırlayıp veriyoruz. Yatırımcılar, hem bunları kendi maliyetleri açısından değerlendiriyorlar hem de ithal teşvik listesini koyuyorlar. Bir anlamda yatırımcıya, satın alma noktasına gelmeden önce de bütçe oluşturmasında bir hizmet sunmuş oluyoruz. Bir süre sonra otel projesi hayata geçtiğinde onların hazırlamış olduğu örnek odalara ürünlerimizi yerleştiriyoruz. Bu işi ağırlıklı olarak bedelsiz yapıyoruz. Resort, butik, kongre veya şehir oteli olsun; örnek odaların hazırlanmasında bizim ürünlerimiz gerek yatırımcı, gerek müşteri, gerekse tur operatörleri tarafından artı değer olarak kabul edilmekte.

Sektöre sunduğunuz ürünler ve özellikleri nelerdir?
Şu an Türkiye’de işletmelere alanındaki en önemli markaların ürünlerini sunuyoruz. Dometic dünyanın en büyük ve bilinir minibar markası. Dünya minibar üretiminin yüzde 90’ınını Dometic yapmakta. Kempinski, Hilton, Four Seasons gibi oteller 1986’dan beri bu ürünleri tercih ediyor. Bir diğer markamız Aliseo ise otel oda ve banyo ekipmanları üzerine… Profesyonel amaçlı saç kurutma makinesi, ayna, katle, tepsi, ütü masası gibi takriben 800’den fazla ürün çeşidi bulunuyor. Yine kendi konseptinde en iyi, en kaliteli ürünleri sunan bir Alman markası.

Yeni ürün olarak son dönemde hangileri öne çıkıyor?
Minibar’ın mucidi Dometic. ‘Minibar’ı bulan, yapan ve dünyaya yayan biziz’ diye reklamlarında da kullanırlar. Tabii yıllar içerisinde örneğin otomotiv sanayinde olduğu gibi güncelleniyor ürünler. En yeni ürünlerimizden bir tanesi otomatik minibar’lar. Swiss, Hilton gibi gruplara veriyoruz. Özelliği şu; bir otel misafiri, odasında bir içecek içmek istedi. Otomatik minibar’dan içeceğini aldığında anında oda numarasına, resepsiyona, depoya kadar gösteriyor bunu. Bu pek çok kolaylık sağlıyor tabii. Otel ve hastane sektöründe, deponun ürünleri güncellemesi konusunda topluca bir kolaylık getiriyor. Tek tek odaları gezip fiyatlandırmak yerine, resepsiyonda ve muhasebede bunu direkt görüyorsunuz. Ayrıca housekeeping, hangi odada ne içildi, en eksildi onu görüp kolayca tedarik ediyor. Öte yandan, müşteri dostu olması, müşteri memnuniyeti açısından önemli. Yatırımcı açısından ise kaçakları önlüyorsunuz. Ayrıca, resepsiyonda uzun süreli beklemeler olmuyor, ‘Hangi odada, ne içildi? yerine hazır hesap var. Hem yatırımcı hem kullanıcı açısından artıları fazla.

Bir de çekmece içi minibar’larımız var. Regnum, Rafless, Mandarin gibi önemli oteller kullanıyor şu an bu ürünü. Çekmece gibi kullanıyorsunuz bu minibar’ları dolayısıyla hem estetik, hem kullanıcı dostu ürünler. Aynı şekilde çekmeceli kasalarımız da mevcut. Ürünlerimizin pek çok önemli özellikleri ve dolayısıyla avantajları var. Tamamen sessiz olmaları, çok az elektrik harcamaları, estetik ve kullanışla olmaları tercih sebebi oluyor. Ar-Ge’si ve teknolojisi çok yüksek olan, güvenilir, Alman malı ürünler. 

İthal ürünler ama yurtdışındaki projelere de ürün veriyor musunuz?
Elbette, Kazakistan, Türkmenistan, Azerbaycan vb. Türkiye’den yatırımcıların ve  gittiği hemen hemen her  içerisinde ürünlerimiz var. Onlara re-export yapıyoruz biz, yani yurtdışından Türkiye’ye getiriyoruz, tekrar yurtdışına gönderiyoruz.

2016’ya girerken firmanız ve sektör açısından neler düşünüyorsunuz?
Sektör bir zincirin halkaları gibi birbirine bağlı. Bana göre, turizm sektörüne çomak sokulmazsa, siyasi sıkıntılar yaşanmazsa en geç 10-15 yıl içerisinde İspanya’yı yakalayacak düzeyde. Genç bir sektör, hem yatırımları çok kaliteli. Akdeniz’in en kaliteli otellerine sahibiz. Ayrıca servis olarak da diğer ülkelere göre çok çok daha iyiyiz. Fakat bunları destekleyen alt yapı ve ulaşım konusunda sıkıntılarımız var. Örneğin, Antalya havalimanından Kaş’a veya Alanya’ya metroyla gidemiyorsanız, orta sınıf turist açısından sıkıntı oluyor. Öte yandan, Güney bölgesindeki ‘her şey dahil’ politikası da bizi etkiledi. Yatırımcı müşteri portföyüne ve maliyetlerine göre ürünler tedarik etmeye başladı. Tabii hepsi için söylemiyorum, çok kaliteli ürünler kullanan otellerimiz var ama kaliteli ürünler pahalı kaçmaya başladı. Tabii esnaf da çok mutsuz. ‘Her şey dahil’de otelden pek dışarı çıkmayan bir turist kitlesi var. 2015 sıkıntılarla geçti biliyorsunuz. Sıkıntıların çözülmediği bir ortamda turistin de gelip mutlu ayrılması çok zor. Bu sektörü ve bizi şöyle etkiledi; renovasyona gidecek önemli oteller var, sürekli erteliyorlar. Şu an sadece İstanbul’da 22 tane 5 yıldızlı otel, üç yıldır kendini yenilemeye çalışıyor. Bu oteller açısından da büyük sıkıntı. Otelci de önünü göremiyor çünkü. Siyasal sıkıntılar yaşanmadığı takdirde turizm sektörü çok güçlü ve geleceği çok parlak olan bir sektör. Biz tedarikçiler açısından otelcilerin başarılı olması gerekiyor ki, biz de zincirin halkaları gibi birbirimize destek olarak büyüyelim…

www.entaturk.com

Boyut Yayın Grubu
©1996 - BOYUT YAYIN GRUBU | Site Kullanım Koşulları
Koza Plaza A26 Tekstilkent 34235 Esenler - İstanbul Tel: +90 212 413 33 33 (pbx) Faks: +90 212 413 33 34
info@boyut.com.tr | industryguideinfo@boyut.com.tr
Adınız Soyadınız :  
E-Mail Adresiniz :    
Alıcının Ad Soyadı :  
Alıcının E-mail Adresi :    
Mesajınız :  
En fazla 300 karakter