Firma Rehberi Kataloğu
Online Katalog | Ana Sayfam Yap | Favorilerime Ekle | Tavsiye Et | Şirketimi Ekle | Sıkça Sorulan Sorular | İletişim
ÜYE GİRİŞİ ÜYELİK
SON KATILAN FİRMALAR
FLORAKİM KİMYA TEMİZLİK ÜRÜNLERİ
SAPHİR HOTEL
ADMİN HABER
ADMİN2

ÖZTİRYAKİLER TEKNOLOJİNİN ROTASINI ÇİZİYOR

| İstanbul | 29.02.2016 15:57:40 |
Endüstriyel mutfak sektörünün teknoloji rotasını çizen Öztiryakiler, makine parkıyla dünyada bilinen en ileri uygulamalara ve üretim teknolojilerine sahip bir firma. 50 yılı aşkın bu pazarda oyuncu olan marka, bugün endüstriyel mutfak sektöründe bir Ar-Ge merkezi haline geldi. Öztiryakiler Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Tahsin Öztiryaki, “İnovasyonun, markalaşmanın dünya pazarlarına gitmenin tek yolu olduğunu, katma değerli ürün satışının ülkemiz ihracatını, gelir seviyesini arttıracak, zenginleştirecek önemli bir olgu olduğunu biliyoruz” diyor.



Öztiryakiler,endüstriyel mutfak sektöründe, Türkiye’nin ilk imalatçıfirmalarından biri olarak 1958’den bu yana sektörün teknolojirotasını çiziyor. Türkiye ve Rusya’da bulunan üretimtesisinde, 130 bin metrekarelik kapalı üretim alanında, 10 grupşirketinde, 1300 çalışanıyla pazarın en büyük oyuncularındanbiri. Türkiye’de dörtbölge müdürlüğü, 50 bayii, 80 yetkiliservisiyle yaygın bir pazarlama ve satış sonrası hizmet servisağına sahip Öztiryakiler,endüstriyel mutfak sektöründe içpiyasada lider firmalardan biri. Ayrıca Avrupa’da ilk beş,dünyada ise ilk 15 firma arasında yer alıyor.


Öztiryakiler,beş kıtada 108 ülkede dağıtım kanalları ve yetkiliservisleriyle hizmet veriyor. Kazakistan ve Rusya’dasatış-pazarlama ve proje ekiplerinin bulunduğu showroom vedepolarıyla Rusya’da 10 bin metrekarelik kapalı alanda üretimyapan bir tesise sahip. Gastronomi sektörüne yönelik 4.500’üaşkın ürün çeşidiimal eden firmanın, hem ithal ettiği hem içpazara sunduğu ürünlerle 10 binden fazla ürün çeşidibulunuyor. Öztiryakiler ürünleri 100’ü aşkın ülkede OZTImarkası ve “Türk Malı” vurgusuyla satılıyor.Öztiryakilerayrıca seyyar sahra ürünleri alanındaki üretimleriyle birçokülke ordusunun da mutfak tedarikçisi.


“BirAr-Ge merkezi haline geldik”

ÖztiryakilerYönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Tahsin Öztiryaki, markanın2015 yılı çalışmaları hakkında şu bilgileri veriyor:“Öztiryakiler için 2015 verimli bir yıl oldu. Hem iç pazardahem de ihracat alanında olumlu gelişmeler oldu. İç pazarda yenibayiler bünyemize eklenirken, yeni ülkelerle çalışmalarabaşladık. Bu yıl marka olarak üretim sayılarımızı arttırarakve kaliteyi daha uygun fiyata sunarak pazarda bir yankı uyandırdık.Buna paralel olarak iç piyasa satışlarımız artış gösterdi.Sadece fiyat avantajı değil, ürünlerimizi daha kaliteli, seri vehızlı yaparak maliyet avantajı kazandık. Set üstü ekipmanlarınçeşitliliği arttı. Endüstriyel mutfak cihazlarında çeşitlikalemlerde önemli yenilikler yaptık. Örneğin; buzdolabımızıçok üst seviyeye taşıdık. İzolasyon kalitesi ve enerjiverimliliğine çok dikkat ettik. Aynı zamanda da motor gruplarınımonoblok hale getirerek çok verimli bir duruma getirdik.”


TahsinÖztiryaki, enerji verimliliği konusunda ürünlerde önemligelişmeler kaydettiklerinin altını çiziyor. İmalat sayılarınında arttığını belirten Öztiryaki, şöyle devam ediyor:“Üretimini gerçekleştirdiğimiz tüm ürünleri sadece projebazında değil, ürün bazında da dünyanın birçok noktasındakidistribütöre satmaya başladık. Bunlar, bu yıl ya da geçtiğimizyıl elde edilen başarılar değil. Biz 50 yıldır bu pazardaoyuncuyuz. Tüm aile fertlerimizin satış, imalat ve yenilikçilikkonusundaki çabalarına paralel olarak adım adım ilerledik. Tabiisadece tecrübe ve zaman değil, buna bağlı altyapıyla dageliştik. Makine parkımızı, insan gücümüzü değiştirdik;geliştirdik. Bugün mühendis, ressam, tasarımcıların içinde yeraldığı 30 kişilik bir ekiple Ar-Ge merkezi haline geldik. Busektörümüz için çok önemli. Bu Ar-Ge merkezini uluslararasıboyutta yabancı firmalarla işbirliği yaparak yeni ürünlergeliştirmek amacıyla kullanacağız. Ayrıca çok yakın zamandapatentli ürünler sunacağız.”


“Dünyadayaklaşık 20 fuara katılıyoruz”

Öztiryakiler,pazarlama, üretim, insan geliştirme ve sosyal sorumlulukfaaliyetlerinde hız kesmeden çalışmalarını sürdürüyor.Aşçının, yemeğin, mutfağın olduğu ve bu sektörün sosyalsorumluluğunu hissettiği her alanda bulunuyor. Sosyal sorumlulukprojelerinin altında Türkiye’nin bu sektördeki gelişimiyattığına vurgu yapan Tahsin Öztiryaki, şöyle devam ediyor:“Sadece firmamızın gelişmesi gözüyle bakmıyoruz. Ülkemizdekigelişecek her sektör, Türkiye’nin gelişimine destek verecektir.İnovasyonun, markalaşmanın dünya pazarlarına gitmenin tek yoluolduğunu, katma değerli ürün satışının ülkemiz ihracatını,girdi seviyesini, gelir seviyesini arttıracak, zenginleştirecekönemli bir olgu olduğunu biliyoruz. Bunu hem kendi adımıza hemülkemiz adına yapıyoruz. Türkiye’de standardı yüksek,kaliteli ürün yapan ne kadar çok firma olursa dünyanın vemüşterinin dikkatini de o kadar çeker. Bu sektör gelişir.Türkiye’de yaklaşık 1,6 milyar Dolarlık ihracat kapasitesi olanbir sektörde çalışıyoruz. Avrupa’da endüstriyel mutfakekipmanları konusunda ilk üç ülkeden ikinci sıradayız.İtalya’dan sonra Türkiye geliyor.”


Markalaşmakonusunda önemli adımlar attıklarına dikkat çeken TahsinÖztiryaki, ürünlerini dünyaya tanıtmakla ilgili çalışmalaryaptıklarını söylüyor. Host Milano Host Fuarı’nda monoblokmodellerini lanse ettiklerini dile getiren Öztiryaki, “Dünyadayaklaşık 20 fuara katılıyoruz. Ana fuarların yanı sırabölgesel fuarlara da katılarak kendimizi oralarda da hissettirmeyeçalışıyoruz. Uluslararası alanlarda, organizasyonlar içindedaha fazla yer almaya başladık. Sosyal sorumluluk projelerinidünyadaki projelerle birleştiriyoruz. Markamızı dünyada dabilinir hale getirmek istiyoruz” diyor.


“Beraberhareket ederek daha başarılı olacağımıza inanıyorum”

Devletinverdiği teşviklerle sektörün dünyanın en uzak ve ulaşılmasıgüç ülkelerine gidebildiğini söyleyen Tahsin Öztiryaki,“Avrupa’nın ulaşmakta zorlandığı ülkelerde dahabaşarılıyız. Türkiye İhracatçılar Meclisi olarak Ur-Gefaaliyetleri dediğimiz yurtdışı ihracatı geliştirmefaaliyetleriyle hem endüstriyel mutfak sektörüne hem ev mutfaksektörünü desteklemelerini sağlıyor ve bu gruplara ön ayakoluyoruz. 50 ya da 30’arlı gruplar halinde firmaları Uruguay,Paraguay gibi gidilemeyen ülkelere götürüyoruz. Devlet yüzde 75oranında destek veriyor. İç pazardaki rekabet yan yana geldiğindedaha da güçleniyor. Beraber hareket ederek daha başarılıolacağımıza inanıyorum” diyor.


Frankfurt’taher yıl düzenlenen Ambiente Fuarı’na bu yıl Türkiye’den100’den fazla firmanın katılacağını açıklayan TahsinÖztiryaki, hem yeni firmaların katılacağını hem de daha öncekatılan firmaların yeni tasarım ve ambalajlarıyla boygöstereceklerini belirtiyor. Öztiryaki, “Ambiente’yi yenikatılan firmalarımız için ihracatın ilk noktası olarakgörüyoruz. Ev mutfak eşyaları stantlarını İMMİB olarakorganize ediyoruz” diyor.


“2016daha iyi geçecek”

Piyasalarıncanlılık kazanmasıyla birlikte 2016’nın bu yıldan daha iyigeçeceğini söyleyen Tahsin Öztiryaki, “2016’dan ihracat ve içpiyasa açısından daha da umutluyuz. Türkiye, 2016’yı bizimsektör bazında da baktığında daha iyi geçirecek. Firma olarakgeçtiğimiz dönem RitzCarlton HotelKazakistan, D Hotel MarisMarmaris, Shangri-La Hotel İstanbul, Çırağan PalaceKempinskiİstanbulgibi önemli projelere imza attık ve gelecek yıl için dedevam eden projelerimiz var. Örneğin; FairmontQuasarİstanbul,Sheraton Ataşehir, Pullman İstanbul Yeşilköy, Mercure İstanbulYeşilköy gibi büyük yatırımların mutfaklarını yapıyoruz”diyor.


“Evve mutfak gereçleri sektörü çok gelişti”

Sektöründuayenlerinden biri olan Tahsin Öztiryaki, hem TUSİD üyesi, hemZÜCDER Yönetim Kurulu üyesi, hem de Demir ve Demirdışıİhracatçılar Birliği Denetim Kurulu üyesi. TİM’de depaslanmaz çelik, alüminyum, döküm ve metalden olan mutfaklarıtemsil ediyor. Tüm bu birikimlerinden yola çıkarak ev tipi mutfaksektörünün inanılmaz derecede geliştiğini belirten Öztiryaki, üretim kapasitesinin çok arttığını ifade ederek şunlarısöylüyor: “Bence Çin’den sonra ikinci tedarikçi ülkeyiz. Hemkalite standartları hem fiyatlar açısından dünyada ulaşılabilirve daha az sayıda sipariş verilip daha kısa zamanda ürün verenönemli ülkelerden biriyiz. ZÜCDER, imalatçılardan veithalatçılardan oluşan yaklaşık 500’e yakın üyesi olan birdernek. Ayrıca EVFED’in yani bir federasyonun kurulmasına daöncülük etti. Ben yine Yönetim Kurulu içerisindeyim. İstanbul’daev mutfaklarının satışıyla alakalı birtakım yeniliklersunacağız yakında.”


EVFEDolarak önemli projeleri olduğunu söyleyen Öztiryaki, Türkiye veİstanbul’u bu alanda alışveriş yapmak isteyenlerin aradığınıbulacağı bir nokta haline getirmeyi amaçladıkların belirtiyor.Mutfak sektörünün, standartlar, kalite ve pazarlama sistemleriaçısından önemli yol kat ettiğinin altını çizen Öztiryaki,“Artık markalarımız var. Şimdi markalar satış sistemleriyleüreticileri tetikliyorlar. Daha kaliteli ve çeşitli mallar yapmayayönlendiriyorlar. Sektör, ‘kazan kazan’ yöntemiyle hareketediyor. Ev ve mutfak sektörü hem imal ediyor, hem ithal ediyor.Birkaç markamız var ki dünyanın çeşitli ülkelerinde kendimarkalarıyla mağaza açmış durumda. Bu çok önemli. Türkiyekendini üretici bir ülke olmaktan daha çok satan, markaları olanve bunun değerini anlatan bir ülke haline getirmeye çalışıyor.Biz de TİM olarak buna destek veriyoruz. Hem endüstriyel hem evtipi ürünler alanında UR-GE başlattık. Firmalarımızı UR-GEdediğimiz uluslararası rekabeti geliştirme organizasyonu adıaltında 50’şerli, 30’arlı gruplar halinde gidilemeyen ülkeleregötürerek, ürünlerini dünyanın her yerine yaymaya çalışıyoruz.Buna devlet yüzde 75 oranında destek veriyor. Bu ne demek? Uruguay,Paraguay, Çin’e gidemeyen satıcı firmalarımız, buralaragruplar halinde gidip ürünlerini tanıtacaklar, tanıttıklarıürünleri dünyada yayacaklar. İç pazardaki rekabet yan yanageldiğinde daha da güçleniyor. Rekabetin gücü, birlikte olan birgüç haline geliyor. Yan yana, beraber hareket ederek daha başarılıolacağımıza inanıyorum” diye konuşuyor.


“Ambiente’deboy göstereceğiz”

Dünyadakien büyük ev sektörü fuarı Ambiente’ye bu yıl sektörden100’den fazla firmanın katılacağına dikkat çeken TahsinÖztiryaki, “Onların yeni tasarım ve ambalajları olacak. Bu yılbence Türkiye yeni tasarımlarla da önemli boy gösterecek.Ambiente’yi, yeni katılan firmalarımız için ihracatın ilknoktası olarak görüyoruz. Tabii eski firmalarımız kendiniyeniliyor. İMMİB olarak Ambiente’nin içerisindeyiz. Ev ve mutfakeşyaları stantlarını İMMİB organize ediyor” diyor.


www.oztiryakiler.com.tr

Boyut Yayın Grubu
©1996 - BOYUT YAYIN GRUBU | Site Kullanım Koşulları
Koza Plaza A26 Tekstilkent 34235 Esenler - İstanbul Tel: +90 212 413 33 33 (pbx) Faks: +90 212 413 33 34
info@boyut.com.tr | industryguideinfo@boyut.com.tr
Adınız Soyadınız :  
E-Mail Adresiniz :    
Alıcının Ad Soyadı :  
Alıcının E-mail Adresi :    
Mesajınız :  
En fazla 300 karakter